Zondag, Maandag, Dinsdag 16 t/m 18 oktober - Reisverslag uit Lisbon, Verenigde Staten van Leonie en Fred Koek - WaarBenJij.nu Zondag, Maandag, Dinsdag 16 t/m 18 oktober - Reisverslag uit Lisbon, Verenigde Staten van Leonie en Fred Koek - WaarBenJij.nu

Zondag, Maandag, Dinsdag 16 t/m 18 oktober

Door: Leonie en Fred

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Fred

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Lisbon

Zondag 16 oktober
Vandaag weer een dag aan de natuur besteed ver weg van de reservaten voor de topinkomens van Amerika. Het was prachtig weer en we hebben een grote rondtocht door de Litchfield hills gemaakt. Een prachtig bosrijk gebied en meren. In Macedonia state park hebben we een hike gemaakt. Maar die ging toch wat te hoog de berg op, dus zijn we maar halverwege gekeerd. We raken tenslotte ook op leeftijd. Bij de Great Falls in Canaan hebben we nog een hike gemaakt naar de waterval. Dat was wel te doen en een mooi resultaat. Weer kwamen we door de gekste dorpjes: Kent, Cornwall, Washington, Windsor, Bristol en Bethlehem. Maar we beginnen er nu aan te wennen. Maar het gekke is dat je in de volgende staat dezelfde namen weer tegenkomt. We zijn wat vroeg gaan eten, weer bij een ander steakhouse in Mildford. Hoewel de bomen hier beginnen te kleuren is het nog in een beginfase. Daarom hebben we besloten naar het noorden terug te gaan. We hebben contact opgenomen met het huis in Lisbon en daar kunnen we de laatste 3 dagen blijven. We lopen wel het risico dat het daar over is, maar dan kunnen we nog altijd prachtige hikes maken. Er staan nog een paar hikes op het programma. Dus gaan we straks de route naar het noorden uitstippelen. (163 mijl/262 km)

Maandag 17 oktober
Na het ontbijt zijn we half 9 op pad gegaan. Een lange rit omdat we alleen kleine wegen hebben uitgezocht. En wederom prachtig, weer al die mooie kleuren en weer stralend weer. Onderweg hebben we heerlijk gepicknickt bij een groot meer. Bij Cornish zijn we de langste overdekte brug van Amerika overgereden. Uiteraard hadden we hier de route over uitgestippeld. Rond zes uur waren we weer terug in Lisbon, waar we de laatste 3 nachten zullen blijven. De eigenaar vond het erg leuk dat we terug gekomen waren en heeft voor ons voor morgenochtend een quiche gemaakt met 18 eieren. Maar ja, hij werkt in de eieren als keurmeester. Dus eieren zat. (291 mijl/468 km)

Dinsdag 18 oktober
Het wordt kouder. Na het zware ontbijt zijn we weer richting White Mountains gereden. We hebben een mooie hike uitgezocht van 10 kilometer naar een waterval. Een prachtig pad, dit keer geen geklauter en geklim. De waterval was prachtig, maar niet veel water vanwege de droogte van de afgelopen maanden. Weer een prachtige natuur en schitterende kleuren, maar het is aan de top. Alles wordt donkerder en goudkleurig, weer heel anders en de blaadjes beginnen te vallen. Het lijkt af en toe een sneeuwbui aan blaadjes. We hebben geprobeerd ze terug te hangen in de bomen, maar daar is geen beginnen aan. Het eind is in zicht. Onderweg zie je al pickups rondrijden met sneeuwschuivers voorop en langs de weg zie je al de waarschuwingsborden voor sneeuwscooters. Zaterdag wordt hier de eerste sneeuw verwacht. Vreemd als het nu overdag nog 20 graden is. Maar als de weersverwachtig (volgens de Amerikaanse Pelleboer) klopt dan zitten wij al in Holland. (75 mijl/121 km)

• 19 Oktober 2016 - 12:11

Fiona:

Wederom weer genoten van jullie verhalen! De foto's blijven mooi. Wat een kleuren allemaal. Gelukkig is de heg bij ons achter in de tuin ook aan het kleuren dus we genieten een beetje mee hahaha. Veel plezier nog de komende dagen en alvast een goede reis gewenst!

Dikke kuss

• 19 Oktober 2016 - 15:06

Andre En Marianne:

Hallo Fred en Leonie,
    Wij hebben met plezier jullie verhalen gelezen en de mooie foto s bekeken.
    Vooral
    ijsland vinden wij erg mooi en indrukwekkend.
    verder nog veel plezier de komende dagen en vast een goede reis gewenst , wanneer jullie terug gaan.
    De verdere verhalen en verslagen horen wij wel als wij jullie spreken, in december.
    Groetjes Andre en Marianne

• 19 Oktober 2016 - 15:53

JoMo:

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Ook wij hebben genoten van alle belevenissen en de foto's bij jullie verhalen. Erg leuk dat jullie dit met ons delen. Ook van ons een goede terug reis gewenst en tot kerst avond. Groetjes Jo en Mo